De doelgroep van Blue bestaat uit iedereen die liever geen traditionele verzekeraar kiest vanwege de online mogelijkheden, maar aan de andere kant wel terug wil kunnen vallen op de uitgebreide ervaring en expertise. Blue spreekt klanten aan door aan de ene kant heel eenvoudig en online te werken, maar aan de andere kant duidelijk aan te geven dat VGZ er achter staat. Het zijn op die manier de klanten die graag veel zelf willen regelen en op die manier een scherpe prijs willen betalen die men aan weet te spreken. Men biedt alleen de zorgverzekering aan, waardoor de doelgroep automatisch bestaat uit iedereen die daar op dit moment naar op zoek is.
Prijzen / premie's van BlueDe prijzen en premies van Blue liggen erg laag, waardoor klanten de mogelijkheid hebben om zich op een voordelige manier te verzekeren. Dat komt onder andere door het feit dat men zoveel mogelijk online doet. De kosten van een nota kunnen online worden gedeclareerd, waardoor men erin slaagt om een hoop kosten te besparen. De kosten die men bespaart berekent men uiteindelijk weer door aan de klant, waardoor u niet teveel betaalt. Blue is een duidelijk voorbeeld van een online aanbieder die er op het internet voor zorgt dat er een voordelige verzekering beschikbaar is.
Waarom kiezen klanten voor Blue?Klanten kiezen om verschillende redenen voor Blue. Het is allereerst natuurlijk prettig dat men er via het internet voor weet te zorgen dat de premies er zo laag mogelijk liggen. Daarnaast slaagt men er met het gebruik van het internet in om het afhandelen van bijvoorbeeld een declaratie zo eenvoudig mogelijk te maken. Ten derde kan men altijd terugvallen op de kennis en expertise van VGZ, waardoor alles op een degelijke manier geregeld is. Deze drie factoren zorgen er samen voor dat steeds meer mensen voor Blue kiezen en daar hun zorgverzekering voor het komende jaar op een voordelige wijze afsluiten.