

Maandpremie: |
8
![]() |
Eigen risico: |
8
![]() |
Dekking: |
8
![]() |
Klantenservice: |
1
![]() |
Voorwaarden: |
6
![]() |
Opgezegd op 1 juni via de site. Volgens de site wordt dit na vier werkdagen verwerkt, maar nee. Na 2 telefoontjes en 4 weken later is het nog niet afgehandeld, en probeert men gewoon de volgende maand te incasseren. Als de administratie al zo traag en slecht georganiseerd is, ben ik heel blij dat ik nooit schade heb gehad. Nooit meer Aon voor mij.


Maandpremie: |
2
![]() |
Eigen risico: |
1
![]() |
Dekking: |
1
![]() |
Klantenservice: |
1
![]() |
Voorwaarden: |
1
![]() |
Afgelopen week is er bij mijn auto ingebroken, twee straten van mijn huis verwijderd. Een doodnormale Clio met geblindeerde ramen was ingetikt om buit te maken door mensen die voor een pakje boter nog binnen komen. Gelukkig laat ik nooit laptops, telefoons of andere kostbaarheden achter, dus de schade valt nog mee dacht ik toen ik het zag. Tot het ging regenen en ik mijn jas zocht. Ik reis veel en daarom ligt er vaak een jas in mijn auto, net als wat andere praktische dingen. Uiteindelijke schade: 2 jassen en een colbertje.
Gelukkig ben ik goed verzekerd dacht ik! Met een doorlopende reisverzekering, een kostbaarheden verzekering buitenhuis, rechtsbijstand, kortom het hele pakket wat Centraal Beheer kan bieden, ging ik ervan uit dat iets vervelends als een autoinbraak wel gedekt zou zijn, zeker omdat er niks in de auto lag met echte waarde voor de dieven.
Het antwoord van Centraal Beheer bleek anders. "volgens onze kleine lettertjes bent u niet gedekt voor inbraak in uw auto zodra u een veiligere plek heeft om uw spullen op te bergen". Wat ik eigenlijk te horen krijg is dat ik gewoon een extra weekendtas mee moet nemen om al mijn spullen in te doen, die moet ik dan altijd uit de auto halen, want zelfs in een restaurant is het nog veiliger om mijn spullen onder tafel te schuiven tijdens het eten dan in de auto achter te laten. Ik probeer de medewerker vervolgens uit te leggen dat dit zo'n brede definitie betreft dat ik praktisch nooit verzekerd ben als het Centraal Beheer uitkomt, dat ik me juist verzeker voor onverwachte gebeurtenissen als een inbraak, dat ik daarom het meest uitgebreide pakket heb, en dat met de bijna een rug die ik voor deze dienst elk jaar neerleg, ik voor ongeveer een half jaar aan premie probeer te claimen, iets wat ik al zeer sporadisch doe.
Het antwoord blijft echter onverminderd duidelijk, alsof je een rechtszaak probeert aan te spannen tegen Shell, "U Bent Niet Verzekerd".
Goh denk ik, ligt het dan misschien aan mij, en is elke verzekering zo? Daarom besluit ik eens een andere verzekering te bellen. Univé is de eerste die ik zie en na 2 minuten bellen, 4 minuten overleg met collega's, vertelt de medewerker mij heel duidelijk dat dit bij hen gewoon verzekerd zou zijn. "Tenslotte kon u hier niets aan doen en daarom bent u ook verzekerd toch?" Sterker nog, ik zou niet eens een eigen risico hebben bij zo'n incident!
Voor mij zit er niks anders op da over te gaan stappen zodra dit allemaal is afgerond. Ik ga nog proberen de rechtsbijstand verzekering die ik ook bij Centraal Beheer heb in te zetten - al lijkt mij dat bij elkaar een stuk duurder worden voor Centraal Beheer dan gewoon hun werk doen waarvoor ze royaal betaald worden - en daarna heel hard naar de buren rennen, want blijkbaar is een klant die jarenlang premie betaald voor het uitgebreidste pakket zonder een euro te claimen, niet een klant die je moet hebben zodra hem/haar ineens wat overkomt.
Aan iedereen het advies: "Even Apeldoorn bellen, opzeggen is zo gepiept"


Maandpremie: |
8
![]() |
Eigen risico: |
10
![]() |
Dekking: |
10
![]() |
Klantenservice: |
10
![]() |
Voorwaarden: |
10
![]() |
Donderdag met een wolkbreuk het laminaat onder water. Vrijdag gebeld en Maandag erop de expert thuis.Meteen afgehandeld en vrijdag alles vergoed. Expert Remco K. perfect geregeld en zeer duidelijk en eerlijk. Nogmaals bedankt.


Maandpremie: |
5
![]() |
Eigen risico: |
1
![]() |
Dekking: |
1
![]() |
Klantenservice: |
1
![]() |
Voorwaarden: |
1
![]() |
FBTO is een vreselijk bedrijf waar je alleen premie mag betalen. Na ruim 25 jaar verzekerd te zijn (alle verzekeringen!) wilde ze niets voor ons doen bij een waterschade. Gewoon afschepen! Wij hebben in die 25 jaar 1 keer een kleine schade verhaald dus ze hebben voldoende aan ons verdient. Maar meedenken ho maar, onaardig personeel.


Maandpremie: |
2
![]() |
Eigen risico: |
1
![]() |
Dekking: |
1
![]() |
Klantenservice: |
1
![]() |
Voorwaarden: |
1
![]() |
Waardeloze verzekering, al meer dan 40 jaar premie betaald, en nou heb ik een keer een schade die de verzekering ook nog maar voor de helft hoeft te vergoeden, dan praat ik over 175 euro, en dan krijg je nul op het request. Dus ik ga mijn conclusies trekken, ga een andere verzekering zoeken, en zal ook nooit iemand aanraden om zich bij Nationale Nederlanden aan te sluiten. Ik hoop ook dat deze ervaring we in de reviews komt te staan, maar dat zal wel niet.
Op 22 december heeft Nationale Nederlanden verschillend premies verhoogd. Onder de getroffen producten vallen de aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering, opstalverzekering, rechtsbijstandsverzekering, doorlopende reisverzekering en autoverzekering. De premies zijn met 1 tot 13 procent toegenomen.
Het Verbond van Verzekeraars (VvV) heeft de schade van de eerste herfststorm van 2014 berekend en meldt dat deze meevalt. De storm van afgelopen dinsdag heeft circa 2 miljoen euro aan schade verricht. In 2013 wist de herfststorm maar liefst 100 miljoen euro aan schade te veroorzaken.
In de afgelopen 12 maanden zijn de premies voor inboedelverzekeringen gemiddeld met 14 procent toegenomen. Op 1 januari 2013 steeg de assurantiebelasting van 9,7 procent naar 21 procent, maar dit is niet de enige verklaring voor de toegenomen kosten van de inboedelverzekeringen.
De schade die ontstond door de rellen in het Groningse Haren loopt mogelijk op tot in de miljoenen euro’s. Dat heeft het Verbond van Verzekeraars (VvV) vandaag bekendgemaakt. Tijdens de rellen moesten winkelruiten het ontgelden, werden geparkeerde auto’s in de fik gestoken en werd er een flinke hoeveelheid straatmeubilair vernield....
Volgens vergelijkingssite Independer.nl hebben extreme weersomstandigheden in 2012 er al voor gezorgd dat woonverzekeringen meer hebben moeten uitkeren dan in heel 2011. Independer.nl heeft een stijging van 111 procent in schade geconstateerd. Hiernaast is het aantal nieuwe klanten met een woonverzekering toegenomen met 40 procent. “Als gevolg...
als de telefoon binnenshuis valt ( parketvloer !! ) en het scherm is
kapot, wordt deze dan vergoed uit de inboedel, of telefoonverzekering ??
Antwoorden:
Ik heb bonsai's en die zou ik willen verzekeren, deze staan in een afgesloten tuin