Woonhuisverzekering
Vergelijk Woonhuisverzekering
Een tweede vorm van schade kan ontstaan voor factoren buiten uw eigen macht om. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het weer, of aan brand. Wanneer er brand ontstaat in uw woning kan dit een flinke schade toebrengen, zelfs wanneer de brandweer het tijdig weten te blussen. De brand kan bepaalde delen flink aantasten, om over de waterschade nog maar te zwijgen. Dit soort schades loopt enorm op en zijn daarom niet zomaar te betalen voor iedereen. Een woonhuisverzekering zorgt ervoor dat u na een brand niet te maken krijgt met torenhoge kosten en rustig van de schrik kunt bekomen. Daarnaast geldt de verzekering ook wanneer moeder Natuur uw woning onder handen neemt. Een flinke storm of blikseminslag kan een enorme schade veroorzaken. Aan deze schade kunt u helemaal niets doen, maar u moet er wel voor opdraaien wanneer u geen woonhuisverzekering afsluit. Daarom is het een goed idee er wel een af te sluiten en u te verzekeren tegen dit soort uitgaven.
De woonhuisverzekering geldt niet alleen voor uw huis zelf. Dit geldt voor het gehele gebied dat binnen de erfafscheiding valt. Dit betekent dat ook eventuele bijgebouwen zoals een garage of een schuur onder deze verzekering vallen. Ook schade door een brand of storm aan deze gebrouwen wordt dus vergoed door de verzekering, wat fijn is, omdat ook deze schades enorme kosten met zich mee kunnen brengen. Waar moet je op letten bij het afsluiten van een Woonhuisverzekering? De woonhuisverzekering is in Nederland niet verplicht bij Wet, zoals bijvoorbeeld de WA-verzekering voor voertuigen waarmee u de openbare weg op wilt en de basis zorgverzekering voor iedereen. Dit betekent dat de verzekeraars zelf hun voorwaarden kunnen opstellen en de dekking kunnen bepalen. De dekking is daarmee de eerste factor waar u goed op moet letten bij het afsluiten van een woonhuisverzekering. Alle factoren zijn:
- De dekking
- De premie
- Uw leefomgeving
- De waarde van het huis en onderverzekering
De premie wordt over het algemeen berekend als een percentage van de verzekerde som. De verzekerde som zal terugkomen in de waarde van uw huis. Een percentage van 0,65 tot 1,10 promille is gebruikelijk. (dit is respectievelijk 0,065 tot 0,110 procent). Wanneer uw huis bijvoorbeeld een rietendak heeft of gebruikt wordt voor recreatieve doeleinden zal dit percentage hoger liggen, de kans is dan namelijk groter dat er wat met uw woning gebeurt en dat de verzekering een hoop geld uit zal moeten keren. De verschillen tussen de prijzen lijken op het eerste gezicht mee te vallen, omdat de bedragen zo klein zijn. Wanneer je dit vermenigvuldigt met de waarde van uw huis zult u echter al snel op een verschil van tientallen euro’s per maand betekenen.
Er is door consumenten in totaal 107x gestemd en er zijn 25 recencies geschreven over het afsluiten (of overstappen) van woonhuisverzekeringen.


Maandpremie: |
3
![]() |
Eigen risico: |
3
![]() |
Dekking: |
1
![]() |
Klantenservice: |
6
![]() |
Voorwaarden: |
2
![]() |
ERVARING.
Byzonder slechte ervaringen. Mijn polis is nooit terug te vinden als ik iets wil melden.
Het personeel is overigens vriendelijk en behulpzaam.
De jaarpremie van meer dan 300 E wordt overigens wel altijd feilloos afgeschreven..


Maandpremie: |
1
![]() |
Eigen risico: |
2
![]() |
Dekking: |
1
![]() |
Klantenservice: |
1
![]() |
Voorwaarden: |
1
![]() |
Na maanden premie betaald te hebben wordt de verzekering door ANWB eenzijdig beëindigd. Argumentatie: u gaat uw huis verbouwen, dit past niet in ons beleid??????? De risico's zijn te hoog. Dit terwijl nog geen enkel detail over de renovatie was besproken.


Maandpremie: |
3
![]() |
Eigen risico: |
1
![]() |
Dekking: |
3
![]() |
Klantenservice: |
1
![]() |
Voorwaarden: |
2
![]() |
Ing verzekeringen duurt enorm lang om schade af te handelen ook al is klant niet de veroorzaker en kost het hun dus niks.
Ik zit al 5 weken met een kapotte schuur waar een auto doorgereden is. Verzekeringen tegenpartij wachten al heel lang op een factuur en werken volledig mee.
Ook mijn inboedel is nog steeds niet geregeld waardoor ik geen fiets heb en niet kan wassen.
Het is een schande dat ing mensen zolang laten zitten in de bende.
Ik adviseer niemand om bij ing te verzekeren, ze reageren niet of slecht op mails , laten je in de kou zitten en de telefonisten weten niet waar je het over hebt.


Maandpremie: |
2
![]() |
Eigen risico: |
2
![]() |
Dekking: |
2
![]() |
Klantenservice: |
2
![]() |
Voorwaarden: |
2
![]() |
Slecht... oplichters, alsmede CED expert. Geen verstand van casus en logica. Gaan zelf dingen verzinnen om uit je verzekering te krijgen, terwijl ik met harde bewijsstukken aan kwam.


Maandpremie: |
5
![]() |
Eigen risico: |
5
![]() |
Dekking: |
1
![]() |
Klantenservice: |
1
![]() |
Voorwaarden: |
1
![]() |
Netjes iedere maand betaald maar wanneer zij moeten betalen bij schade wordt je verzekering afgesloten wegens zogenaamde vertrouwensbreuk. Verzeker u zelf hier dus niet!


Maandpremie: |
1
![]() |
Eigen risico: |
1
![]() |
Dekking: |
1
![]() |
Klantenservice: |
3
![]() |
Voorwaarden: |
2
![]() |
Door illegale acceptgiro geld van mijn rekening afgeschreven asr weigert bedrag terug te boeken kennelijk nemen ze de bedrieger in bescherming.


Maandpremie: |
10
![]() |
Eigen risico: |
10
![]() |
Dekking: |
10
![]() |
Klantenservice: |
10
![]() |
Voorwaarden: |
10
![]() |
Voor een zeer redelijk bedrag goed verzekerd voor mijn woning. Bij schade aan de woning uitstekend geholpen en de schadevergoedingen werden snel uitgekeerd.


Maandpremie: |
7
![]() |
Eigen risico: |
6
![]() |
Dekking: |
7
![]() |
Klantenservice: |
7
![]() |
Voorwaarden: |
6
![]() |
Tot nu tpe een goede service als je schade hebt ben tevreden en betaalbaar


Maandpremie: |
3
![]() |
Eigen risico: |
1
![]() |
Dekking: |
1
![]() |
Klantenservice: |
1
![]() |
Voorwaarden: |
1
![]() |
Zelden zo’n beroerde verzekeraar meegemaakt. Zijn erg goed in het digitaal dossier, elk jaar de premie verhogen en geld verdienen over de rug van hun verzekerden heen. Werken samen met HerstelDirect in geval van schade. Mocht dit ooit voorkomen, vermijd deze partij als de pest. Hebben ons letterlijk (!) drie maanden in zowel de regen als de drup laten zitten en komen hun afspraken absoluut niet na. Toen wij van ellende de schade door een andere partij lieten repareren, bleek de originele opgave van SchadeDirect 3,5x ook nog zo hoog te zijn als de herstelkosten bij een echte dakdekker (zo krijg je de kosten en premie inderdaad omhoog). Met een klacht over deze partij en de schade afhandeling wordt niets gedaan.. Uiteindelijk heeft Inshared niets hersteld maar brengt wel 150 euro aan eigen risico in rekening voor het aanmelden van de schade. Doe jezelf een plezier en ga naar een echte verzekeraar, die paar euro besparing zijn de ellende bij schade absoluut niet waard. Ik zet nu alles over.


Maandpremie: |
8
![]() |
Eigen risico: |
8
![]() |
Dekking: |
9
![]() |
Klantenservice: |
10
![]() |
Voorwaarden: |
8
![]() |
i.v.m hagelschade van afgelopen jaar ben ik zeer goed behandeld door interpolis. De medewerkers stonden mij steeds heel vriendelijk te woord.
DANK U
Op Verzekeraar.nl kunt u uw eigen ervaring (bv een klacht) met een verzekering publiceren. Vul hieronder het formulier in en stuur de ervaring naar ons toe. Wij zorgen er dan voor dat deze gepubliceerd wordt.
Velden gemarkeerd met een * dient u verplicht in te vullen.

Deel uw ervaring over een verzekeraar op Verzekeraar.nl en maak automatisch kans op een iPad 3.
Actievoorwaarden