Ervaringen met ZEKUR Verzekeringen (16)
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 2 |
Voorwaarden: | 2 |
Op 29 december ontving ik een brief met dagdatum 19 december erop vermeld (dus lekker in het verleden gedateerd) met daarin de mededeling dat mijn ziekenhuis NIET gecontracteerd is. En daar moest ik het mee doen; ik kan dus ineens niet meer naar mijn vaste ziekenhuis, tenzij ik een duurder pakket afsluit. Opzeggen kon niet meer, het jaar was voorbij.
Zekur heeft wat mij betreft niet voldaan aan de informatieplicht. Ze beroepen zich op mijn onderzoeksplicht; ergens ik november herb ik een vrij willekeurige email ontvangen met daarin onderin een link 'Bekijk de wijzigingen voor 2019' zeg maar. Geen duidelijke call to action om te controleren of jouw ziekenhuis gecontracteerd is.
Ik heb hiervoor de rechtsbijstand ingeschakeld en ze gaven mij gelijk. Echter is de Wet op een aantal punten wat vaag waardoor een procedure lastig zal zijn.
Maandpremie: | 2 |
Eigen risico: | 1 |
Dekking: | 1 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 1 |
Vorige maand een autoverzekering bij Zekur afgesloten. Premie leek erg weinig in vergelijking tot de rest. De eerste maand werd het beloofde bedrag a €29,- afgeschreven. De opvolgende maand (januari) was dit bedrag uit het niets met maarliefst !!€10!! verhoogd!
Vervolgens de klantenservice gebeld en maar liefst 56 minuten!! in de wachtrij mogen staan om iemand te woord te kunnen staan. Daar werd mij verteld dat de premie dit jaar met €10 is verhoogd.
Stelletje oplichters zijn het!
ZEKUT NIET DOEN!!
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 1 |
Voorwaarden: | 6 |
Ik heb in december 2012 autoschade veroorzaakt in Zwitserland en heb dit digitaal gemeld. Enkele weken later heeft de tegenpartij zijn schade ingediend bij ZEKUR. Er is hier geen ontvangst bevestiging van gekomen.
Ik ben in april gebeld door de tegenpartij en die dreigde met een rechtzaak. Toen ik online keek stond er nog steeds "Schade in behandeling". Als ik ze bel, werkt het keuze menu niet en de telefoonverbinding wordt verbroken.... Ik heb uiteindelijk maar gemaild, sowieso al belachelijk dat je dan maar moet mailen omdat je anders geen contact krijgt met het bedrijf, maargoed. Ik heb enkele dagen erna een antwoord gekregen dat de schadebehandeling is overgedragen aan X in Zwitserland. Als ZEKUR nu gewoon een ontvangstbevestiging had gestuurd en geïnformeerd had wie de zaak in behandeling had, was deze niet zo'n fijne ontmoeting niet nodig geweest. In september van 2013 was er nog steeds geen melding dat de zaak is afgewikkeld. Dan ben je 8 maanden verder... Ik vraag me af wat je hier aan hebt als autoverzekering.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 8 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 8 |
Ik ben net gaan samenwonen met mijn en vrouw en hebben een hoop nieuwe spullen gekocht. Ik ben op zoek gegaan naar een inboedelverzekering die zou passen bij onze situatie. Ik heb een zo uitgebreid mogelijke inboedelverzekering genomen met alles erop en eraan. Ik ben nu echt super content met deze verzekering van ZEKUR.. Ik heb verschillende inboedelverzekeringen vergeleken en kwam dus bij ZEKUR terecht. De dekking vind ik echt erg goed, Ik kan bijna zelf nog iets kapot maken en dan is het nog gedekt.
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 6 |
Klantenservice: | 6 |
Voorwaarden: | 6 |
Ik heb slechte ervaringen met Zekur. Bij het afsluiten van onze tweede auto werd de verzekering van onze eerste auto zonder te vragen stopgezet. Ik heb meteen gebeld en ipv dat ze deze wijziging ongedaan hebben gemaakt hebben ze juist een nieuwe verzekring afgesloten. Dit betekent dus met hogere premie etc.
Helaas kwam ik hier pas achter toen het werd afgeschreven. Gebeld en werd er door zekur gemeld dat ze het gingen uitzoeken en ik binnen 3 weken bericht zou krijgen. Dit geintje heeft uiteindelijk 2 maanden geduurd. Dingen werden verkeerd gewijzigd en het moest weer opnieuw worden opgezocht. Uiteindelijk moest het natuurlijk ook nog teruggestort worden.
Ik heb toen beslist op mijn verzekering bij Zekur op te zeggen, voor BEIDE auto's. gelukkig ging dit soepeler. Met mijn nieuwe verzekering ben ik zeer tevreden. Maar de autoverzekering van Zekur kan ik niet aanraden. Veel te veel gedoe. Waarom duurt het zolang dat er iets uitgezocht is?
Maandpremie: | 6 |
Eigen risico: | 6 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 8 |
Voorwaarden: | 8 |
Zekur is niet de goedkoopste, dat wisten we van de tevoren, wel heeft deze verzekering uitstekende voorwaarden. 2 maanden geleden kwamen wij thuis van een avondje uiteten, toen bleek dat er was ingebroken. Veel dure spullen meegenomen, Zekur heeft ons vakkundig geholpen en heeft deze inbraak enigszins dragelijk gemaakt in hoeverre dat kan. Gelukkig heben wij het vergoed gekregen, maar de spullen krijg je niet terug..
Maandpremie: | 9 |
Eigen risico: | 9 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
Wat hadden wij de balen in, toen er bij ons werd ingebroken terwijl wij een avondje uit waren. We kwamen thuis en alles lag overhoop. Tot overmaat van ramp waren een aantal dure spullen ontvreemd. Wij hebben contact opgenomen, werden snel en vakkundig geholpen. Zeer tevreden!
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 9 |
Klantenservice: | 9 |
Voorwaarden: | 9 |
Sinds begin september vorig jaar woon ik in een studentenhuis samen met drie anderen. Mijn ouders vonden het wel belangrijk dat ik goed verzekerd zou zijn, dus sloten we een verzekering af bij ZEKUR. Achteraf zeker een goede keuze, want tijdens één van de vele feestjes viel er iemand tegen de tv die ik van mijn oma heb gekregen. De tv was compleet vernield, maar desondanks kreeg ik de dagwaarde terug. De dekking is super en ook de klantenservice was erg goed!
Maandpremie: | 7 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 7 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Ik heb iets van 200 euro bespaart vorig jaar door overgestapt te zijn naar ZEKUR zorg basis. Verhoogd eigen risico ingesteld op 320 euro (720 vind ik iets te gek als er wat gebeurd) en dan betaal je iets minder dan 90 euro aan premie. Bij Interpolis betaalde ik iets van 17 euro per maand meer voor ongeveer dezelfde dekking dus de keuze is dan makkelijk gemaakt.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe premies voor 2013 want heb ook gehoord dat je eigen risico omhoog gaat dus die zal ik dan wel moeten aanpassen anders gaat me premie denk ik ook omhoog.
Maandpremie: | 8 |
Eigen risico: | 7 |
Dekking: | 8 |
Klantenservice: | 7 |
Voorwaarden: | 7 |
Goede zaak die verzekeringen van ZEKUR . Momenteel zijn ze veel op TV te zien met reclames dus ik dacht ik check het eens.
Schijnt één van de goedkoopste en beste zorgverzekeraars voor studenten te zijn.
Heb diverse review-sites gecheckt en kwam er al snel achter dat de algemene mening dik boven het algemene niveau is.
Zelf de zorgverzekering afgesloten (moet hé als je 18 bent worden) voor EUR 97,25 dan heb je aanvullende dekking dus de EXTRA ZEKUR ZORG . Zit ook direct een reisverzekering bij (reis 3x per jaar dus komt goed te pas) en tandarts dekking. Ik geef ZEKUR een dikke 7.