Zilveren Kruis

Beoordeling Zilveren Kruis
Zilveren Kruis verzekeringen
Scoort gemiddeld een 6.4 (13 reviews)

Verzekeringen van Zilveren Kruis

Ervaringen met Zilveren Kruis Verzekeringen (13)



Sorteer recensies op:
Uitstekende zorgverzekering voor ouderen, wat minder voor jongeren Totaalscore: 7.8
Maandpremie: 6  
Eigen risico: 8  
Dekking: 8  
Klantenservice: 9  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 7.8
Door Evelien Hoeks op zondag 18 november 2018 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Zilveren Kruis is absoluut een goede keuze voor wie op zoek is naar een zorgverzekering met hoge kwaliteit. Door de jaren heen heb ik twee of drie keer (ziekenhuis)zorg nodig gehad met een feilloze service van Zilveren Kruis haar kant. De dekking is goed, de voorwaarden zijn goed, en de klantenservice is uitstekend. Voor mij is het persoonlijk minder interessant geworden om bij Zilveren Kruis te blijven omdat haar premie met 7.50 euro per maand omhoog gaat terwijl ik zo weinig zorg nodig heb, dat ik toch maar eens moet gaan kijken naar goedkopere opties. Dat gezegd hebbende, zou ik Zilveren Kruis aan blijven raden aan personen die wel jaarlijks door hun eigen risico heen gaan en uitstekende service verwachten bij de zorg die zij nodig hebben. Vooral voor de oudere doelgroepen zou Zilveren Kruis dus wel een goede fit zijn terwijl gezonde jongeren beter af zijn bij een zorgverzekeraar met een meer betaalbare maandpremie, eventueel in combinatie met een hoger of zelfs maximaal eigen risico. Ik ben pas een dag bezig met het vergelijken van de zorgverzekeringen van volgend jaar en heb nu al door dat ik met gemak 15-25 euro per maand kan besparen door het roer om te gooien.

Jaren tevreden klant, begin te twijfelen over contractverlenging. Totaalscore: 7.2
Maandpremie: 5  
Eigen risico: 7  
Dekking: 8  
Klantenservice: 8  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 7.2
Door Rich op zondag 12 november 2017 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Maandpremie: 5
Dekking: 8
Klantenservice: 8
Voorwaarden: 8

Zo luidt mijn beoordeling over Zilveren Kruis, vooruitkijkend naar 2018. Alle grote zorgverzekeraars hebben de nieuwe premies publiekelijk gemaakt, met Zilveren Kruis als duurste van allemaal.

Dat Zilveren Kruis misschien wel over de beste klantenservice beschikt ben ik het volkomen mee eens. Er komt echter een punt waar je prijs en kwaliteit moet afwegen met de rest van de verzekeringen op de zorgmarkt. Dat maakt het voor mij heel lastig om definitief voor Zilveren Kruis te kiezen in 2018.

In andere woorden, ik twijfel nog hardop of ik wel zo blij ben met de natura zorgverzekering van Zilveren Kruis, om mijn contract bij hen te verlengen.

Zorgpremie moet omlaag; Klantenservice is echt uitstekend. Totaalscore: 7.2
Maandpremie: 6  
Eigen risico: 7  
Dekking: 7  
Klantenservice: 9  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 7.2
Door Remco op maandag 23 oktober 2017 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Als voormalig klant van het Zilveren Kruis heb ik niks negatiefs te zeggen over de verzekeraar, met uitzondering dat de maandelijkse zorgpremie echt niet thuishoort op de markt van de zorgverzekeringen. Zou deze hogere zorgpremie zich nog hebben geuit in een betere dekking van en bij ongecontracteerde zorgverleners dan zou de verzekeraar nog een poot hebben om op te staan, maar zelfs dat is bij het Zilveren Kruis niet beter dan bij een hedendaagse internet zorgverzekeraar die 15 euro per maand minder vraagt voor zijn zorgverzekering. Slechte verhouding in zorgpremie en dekking ongecontracteerde zorg terzijde, moet ik zeggen dat de klantenservice van het Zilveren Kruis mij telkens weer goed is bevallen. Doet zich een probleem voor dan maken ze er prioriteit van en lossen ze het op, in plaats van loze beloftes je kant op te sturen. Klantenservice is absoluut een punt waar het Zilveren Kruis goed weet te schijnen.

Een van de beste verzekeringen Totaalscore: 8.0
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 6  
Dekking: 9  
Klantenservice: 9  
Voorwaarden: 9  
Totaalscore: 8.0
Door Sayhoun Ostowar op woensdag 28 december 2016 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Uit minstens mijn eigen (en mensen die ik ken) zijn Besured en zeker VGZ geen goede verzekeraars, daarom was ik twee jaar geleden onderanderen overgestap naar Zilveren Kruis samen met een broer van mijn.

Ik had in december 2014 de polisvoorwaarde van meerdere verzekeraars gelezen en vergeleken naar waarschijnlijkheid van zorgkosten - vergoedingen + kosten op jaarbasis, Ik kwam toen uit op de Basis budget polis + Aanvullend 2 ster + Tand 4 ster + studenten collectiviteit korting van ongeveer € 13 per maand. Voordat ik over ging op Zilveren Kruis had ik best veel negatieve reviews tegen gekomen, maar kan daar niet bij aansluiten.

In 2015 had ik uiteindelijk meer verbruik dan ik had verwacht door een ingreep in een ziekenhuis die toen gecontracteerd was en dus eerst werd vergoed en dan net voor het einde van het jaar eigenrisico moest betalen die ik gelukkig via hun klantenservice een betalingsregeling kon treffen. Tevens had ik op jaar basis ~ € 500 tandarts premie betaald en ~ € 1.230 vergoed gekregen zonder de rekening voor te hoeven schieten. Daarnaast genoot ik dat jaar samen met mijn broer van accupunctuur behandelingen die we gretig gebruik hadden gemaakt, wel moesten we het voorschieten maar konden snel declareren via hun app en kregen de nota's meestal binnen een week vergoed. Verder vergoeden ze zonder enkel problemen mijn eerste bril van eyelove. Dat jaar had ik op jaar basis iet meer dan € 100 vergoed gekregen dan ik in totaal aan premie had betaald.

De jaar daarop dus dit jaar had ik mijn verzekering terug geschroefd naar Basis budget+ aanvullend 1 ster zonder tandartsverzekering, waar ik wel spijt heb dat ik had gedaan was toch handig geweest een tandartsverzekering te hebben. Ik heb dit jaar bijna vrij weinig zorg verbruikt.

De klantenservices is beter dan de gemiddelde (zorg)verzekering, natuurlijk had ik wel een aantal keer dat ik lang moest wachten en enkele keren niet de meest vriendelijke klantenservice gehad. All in all prima.

Ieder jaar twijfelde ik of een budget polis moest nemen of toch een natura/restitutie, omdat er niet echt veel gedeclareerde ziekenhuizen en zorgverleners zijn bij een budget polis en er letterlijk nachten van wakker had gelegen. Voor deze en het feit dat op jaarbasis € 150 vooruit ga uit mijn eigen berekeningen door over te stappen naar CZ (zonder korting) en zo ~ € 20 per maand bespaar op mijn maandpremie (dus i.p.v. 150 per maand zal ik 127 betalen voor bijna hetzelfde vergoeding). Het verschil komt voornamelijk door de vergoeding van podotherapeutische zolen die pas bij een aanvullend ster 3 vergoed worden voor een deel.

Als je een verzekering zoek die beter dan gemiddeld is, meestal een ruime dekking bied en zeker maximale verzeker wil zijn voor alternatieve zorg, tandarts of goedkopere premie bij een laser vergoeding van € 750. Dan is Zilveren Kruis no brainer.

Hoef je niet veel zorg, maar toch vergelijkbare vergoeding hebben, zeker redelijk goede vergoeding wilt voor podotherapie, bijna geen zorgen hoeven te maken over je budget polis gecontracteerde zorg, beste buitenlandse vergoeding voorwaarde waar zelfs Buitenlandse Zaken een collectiviteit heeft voor haar diplomaten (mijn broer is een diplomaat) dan is CZ een betere keus. Enige ervaring die ik heb van mijn ouders die hoge zorg verbruikers zijn dat de verzekering bijna altijd degelijk is geweest.

Lang wachten en alsnog slecht behandeld worden. Totaalscore: 4.2
Maandpremie: 5  
Eigen risico: 5  
Dekking: 5  
Klantenservice: 1  
Voorwaarden: 5  
Totaalscore: 4.2
Door Jeroen op vrijdag 31 oktober 2014 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Het Zilveren Kruis is slordig, agressief en belachelijk excuus vol.

Ik kreeg gewoon een incassobureau op mijn dak door een fout die het bedrijf zelf maakte terwijl mij telefonisch verteld werd dat dit op een normale manier zou worden opgelost. En kon er een excuus vanaf? Natuurlijk niet.

Het betrof een zeer trage (alles bij het Zilveren Kruis gaat eigenlijk traag) correctie om een rekening van het ziekenhuis juist te vergoeden.

In korte tijd had ik al zo'n beetje elk mogelijke excuus gehoord, maar zelf verantwoordelijkheid opeisen ho maar.

Een flutmaatschappij Achmea zilverenkruis Totaalscore: 3.4
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 7  
Dekking: 1  
Klantenservice: 1  
Voorwaarden: 1  
Totaalscore: 3.4
Door cor op zaterdag 26 januari 2013 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Ik heb een aanvullende verzekering afgesloten bij Zilveren/achmea

Wil ik mijn accupuntuur factuur declaren Van dr Liu uit Arnhem.
Die al ruim 30 jaar in Arnhem zit en de beste en bekendste acupuncturist van Nederland is,En zelfs klanten heeft uit belgie en Duitsland.

Vorig jaar werd deze rekening nog wel vergoed,dit jaar niet meer.
Een of andere Pennenlikker heeft besloten dat dit niet meer vergoed word.

Reden Dr liu zit bij de beroepsvereniging Nbggy en niet bij de Nva.
Dit werd me meegedeeld door een bijdehante ka.

De telefoniste zij als die dokter van jou zo goed is waarom zit hij niet bij de Nva.
Waarom zou hij dat doen,als hij door 37 verzekeringsmaatschappijen erkent word en
die vergoeden de kosten wel.

En hij is wel goed Mevrouw de telefoniste, na 2 behandelingen heb ik al resultaat.

Mensen dure aanvullende verzekeringen aansmeren en niks vergoeden,rijk worden
over de rug van hardwerkend Nederland,Schaam jullie diep.

Mensen Zilveren kruis is een maatschappij waar je niks aan hebt.

Duidelijke polissen en korting op ziektekosten Totaalscore: 7.0
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 7  
Dekking: 7  
Klantenservice: 7  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 7.0
Door Umit Cehar op dinsdag 2 oktober 2012 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Nu zo'n 6 jaar lid van Zilveren Kruis Achmea. Heb het meegekregen van me ouders
die zijn al 15 jaar lid. Goede punten van ZKA zijn de duidelijke voorwaarden en polissen.
Gewoon in menselijke taal en niet met die ontzettend moeilijke woorden.

Ook zijn de mensen die er werken vriendelijke en helpen je goed. Zo had ik een vraag
over ZKA ziektekostenverzekering waarom bepaalde tandartskosten niet werden betaald. Bleek dat ik zelf niet goed bij de dekking had gekeken
want het stond er duidelijk. Wachttijd voor de klantenservice is gemiddeld 1 minuut dus je komt er snel doorheen.

Ik krijg ook korting via mijn werk (8%) premie is dus ook oke.
Geen klachten die ik wil uiten verder, gewoon een goede zorgverzekeraar.

te lage schadevergoeding Totaalscore: 6.0
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 7  
Dekking: 4  
Klantenservice: 7  
Voorwaarden: 5  
Totaalscore: 6.0
Door Ger op donderdag 13 september 2012 over Zilveren Kruis Reisverzekering

Ze zijn erg klantvriendelijk zeker bij de servicepunten waar je persoonlijk terecht kan. Maar wat ik jammer vind is dat de dekking voor mobiele telefoon zo laag is, dit bedrag is achterhaald, uit een tijd dat telefoons nog geen halve computer waren. Ik heb de pech gehad dat ik mijn 3 maanden oude telefoon te water heb gelaten en nu maar 160 euro vergoed krijg. (wel snel overigens). Ik ga hierover nog met hen in gesprek. Foto filmapp is voor 1100 euro verzekerd, computerapp voor ook een hoger bedrag. Het lijkt me dat dit aangepast moet gaan worden. Op dit na ben ik tevreden over zilveren kruis

ZorgVerzekering 18 Jarige Totaalscore: 4.8
Maandpremie: 4  
Eigen risico: 5  
Dekking: 5  
Klantenservice: 5  
Voorwaarden: 5  
Totaalscore: 4.8
Door Choeandra_Xx op maandag 3 september 2012 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

dure zorgverzekering
vooral voor iemand van 18 jaar die zelf haar zorgverzekering moet betalen

in 2013 ga ik zeker overstappen op een andere zorgverzekeraar

ik heb hier echt een fout gemaakt, ik zie op deze site veel goedkopere zijn, Je kan alleen niet meer terug als je de verzekering hebt afgesloten

Als iemand een manier weet om hier onder uit te komen zodat ik minder betaal mail me dan even op Choeandra_Xx@hotmail.nl

Kosten ziekenfonds verzekering CBA Totaalscore: 8.4
Maandpremie: 9  
Eigen risico: 8  
Dekking: 8  
Klantenservice: 9  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 8.4
Door PSV op vrijdag 31 augustus 2012 over Zilveren Kruis Zorgverzekering

Bij Achmea wordt je serieus genomen als het om je ziektekosten verzekering gaat.

De kosten van dit ziekenfonds zijn niet de laagste maar goed in de hand te houden, voorals je collectief verzekerd bent via je werk zoals ik.

Telefoontjes naar de klantenservice worden vriendelijk behandeld en er wordt snel opgenomen.

Er wordt snel uitbetaald, zeker binnen 2 weken na het opsturen van de kosten die je gemaakt hebt. Het meest wordt trouwens direct geregeld.

Een klein puntje van kritiek was wellicht dat het erg lang duurde voordat ik de zorgpas had ontvangen, dit was wel handig omdat ik vaak in het buitenland zit voor zaken

Al met al ben ik erg tevreden.
Hopelijk kunt u hier iets mee.

Mvg
Een trouwe PSV-fan

Ons pand Verzekeraar.nl
Vergelijk, kies en bespaar
Contact
Over Verzekeraar.nl:
Zij gingen u voor

Aantal vergelijkingen
door bezoekers in de
afgelopen 7 dagen:

17188
Vergelijk op Verzekeraar.nl o.a.: Monuta ANWB Ohra Inshared Centraal Beheer Achmea Unive Hema