Handige informatie
Ervaringen op Verzekeraar.nl
Er staan 939 reviews op Verzekeraar.nl die toegevoegd zijn door consumenten.

De gemiddelde verzekering
scoort een 6.7

Verzekering ervaringen (939)



Sorteer recensies op:
Geen seconde spijt van verzekeren kat! Totaalscore: 8.0
Maandpremie: 8  
Eigen risico: 8  
Dekking: 8  
Klantenservice: 8  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 8.0
Door Janine op zondag 13 november 2011 over Petplan Kattenverzekering

In dit huis is er geen seconde spijt geweest dat we onze kat verzekerd hebben bij Petplan.
Vorig jaar werd ontdekt dat onze kat iets aan haar lever had.
Na alle ellende stond er op de teller meer dan 3000 euro.
Dan kunnen we je vertellen dat het een verschrikkelijk opluchtend gevoel geeft dat die rekening naar Petplan gestuurd kan worden.
Het eigen risico is 35 euro, dat is alles wat we hebben moeten betalen.
En we zijn dolgelukkig dat we bij Petplan zitten en niet bij Proteq. Bij Proteq hadden we 19% zelf moeten betalen. Dan is 35 euro eigen risico toch zo-, zoveel beter!

Univé kan op de klantenservice nog veel punten scoren Totaalscore: 6.4
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 7  
Dekking: 7  
Klantenservice: 4  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 6.4
Door van Elst op zondag 13 november 2011 over Univé Zorgverzekering

Mijn enige klacht over Univé komt bij de afdeling klantenservice. Nota's worden altijd op tijd betaald en de dekkingen zijn in mijn ogen goed. Eveneens mag er over de verzekeringspremie van de zorgverzekering niet geklaagd worden. Alleen over de klantenservice kan niet hetzelfde gezegd worden...
Meerdere malen heb ik telefonisch contact gezocht met Univé. En man, wat een vuil werkt daar toch. Telefonisten die met een chagrijnige toon achter de telefoon zitten en je ook nog eens een grote bek geven als er om een duidelijke uitleg gevraagd word. Nee, de klantenservice van Univé is in sommige gevallen echt belachelijk en krijgt van mij een onvoldoende door die nare telefonisten, maar de rest van de punten kan ik met een voldoende beoordelen.

Nooit problemen gehad bij Anderzorg Totaalscore: 7.4
Maandpremie: 8  
Eigen risico: 7  
Dekking: 7  
Klantenservice: 8  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 7.4
Door Niels op zaterdag 12 november 2011 over AnderZorg Zorgverzekering

Ik zit al een paar jaar bij Anderzorg en heb totaal geen reden om over wat dan ook te klagen. Ze betalen altijd netjes op tijd, ik hoef er helemaal niet zelf achteraan te zitten of wat dan ook. Reageren hebben ze in mijn geval ook altijd netjes gedaan, meestal al dezelfde dag.
Anderzorg zou ik op de werkwijze / klantenservice juist sterk beoordelen. Ze versturen netjes overzichten ook al valt hetgeen onder het eigen risico.
Elke vestiging kan anders werken. De algemene indruk dat Anderzorg een bagger klantenservice / werkwijze heeft vind ik zelf heel overdreven. Ze zijn toch echt altijd op tijd en duidelijk als je het mij vraagt en de premie is alles behalve slecht.

Ongeclaimde autoschade? Premieverhoging! Totaalscore: 6.8
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 10  
Dekking: 7  
Klantenservice: 3  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 6.8
Door Jeroen op zaterdag 12 november 2011 over Autoweek Autoverzekering

Op sommige punten scoort Autoweek prima. Over de klantenservice kan enkel het woord amateuristisch gezegd worden.

Ik heb anderhalf jaar een autoverzekering gehad bij Autoweek. Toen ik op een dag opmerkte dat een winkelkarretje of iets van die aard langs mijn auto geschraapt had, heb ik Autoweek gebeld met de mogelijkheden, maar ik heb nooit een claim ingediend voor die autoschade. Tot mijn grote verbazing werd al snel mijn premie verhoogd en mijn aantal schadevrije jaren teruggedraaid.

Natuurlijk direct de klantenservice gebeld. Daar kwam niet veel duidelijks vanaf. Ik ben gelijk overgestapt naar Inshared waar de premie nooit verhoogt zal worden na autoschade.

Duidelijk mag zijn dat Autoweek beter op het tijdschrift kan focussen, in de verzekeringsbranche bakken ze er niet veel van.

Geen premieverhoging na autoschade Totaalscore: 7.8
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 10  
Dekking: 7  
Klantenservice: 7  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 7.8
Door Jeroen op zaterdag 12 november 2011 over InShared Autoverzekering

De titel van mijn bericht laat al alles zien wat ik belangrijk vind na mijn laatste ervaring met... Autoweek.

Autoweek kan het beter bij hun tijdschrift houden. Na anderhalf jaar mijn autoverzekering bij hun gehad te hebben, merkte ik op dat aan de achterkant van mijn auto schade was toegebracht door een winkelkarretje of iets in die richting, kan het niet zeker weten of zeggen. Autoweek was hier wel van op de hoogte maar ik heb nooit een claim ingediend. Wat denk je? Evengoed werd mijn premie met 10 euro verhoogd en werd mijn aantal schadevrij jaren teruggegooid.

De Inshared autoverzekering zal dat soort (amateuristisch) ongein niet opleveren. Inshared is van een van de grootste verzekeraars die er is en niet slechts een tijdschrift dat extra winst wilt maken.

Dat er geen premieverhoging zal komen na autoschade vind ik zelf het grootste voordeel. Andere grote voordelen vind ik het geen eigen risico en geen opzegtermijn.

Spullen gestolen op vakantie, zeer magere uitkering door Univé Totaalscore: 5.8
Maandpremie: 8  
Eigen risico: 7  
Dekking: 4  
Klantenservice: 6  
Voorwaarden: 4  
Totaalscore: 5.8
Door Misha Kroon op vrijdag 11 november 2011 over Univé Reisverzekering

Afgelopen kerst ben ik op vakantie geweest naar Australië. Op het strand zijn daar mijn spullen gestolen (tas, Iphone, portemonnee, horloge en nog wat kleine dingen die in de tas zaten.).

Ik was samen met vrienden aan het volleyballen nog geen 10 meter van onze spullen vandaan. Één van mijn vrienden lag nog bij te spullen te zonnen. De spullen lagen ook ten alle tijden in zicht, het is wonderbaarlijk te noemen dat ze toch gestolen zijn.

Vervolgens met Univé gebeld en het verhaal uitgelegd. In eerste instantie werd mij verteld dat ik alles terug zou krijgen, zelfs de kosten voor een nieuw id-kaart en rijbewijs.

Eenmaal in Nederland moest ik met mijn aangifte bewijs (van de politie in Australië) nogmaals naar de poltie in Nederland om weer aangifte te doen. Met deze 2 aangiftes ben ik vervolgens naar Univé gegaan en zij hebben de hele schademelding opgenomen. Wederom werd mij verteld dat alles gedekt is.

Na een paar dagen werd ik gebeld door een mevrouw die mijn schademelding in behandeling heeft genomen. Mij werd doodleuk verteld dat het helemaal mijn eigen schuld is en ik de spullen nooit alleen had moeten laten. Ten eerste lag een vriend van mij nog bij te spullen, en ten tweede lagen de spullen ten alle tijden in het zicht voor ons.

De totale schade was 1400 euro. Ik kreeg 140 euro vergoedt, min de eigen risico van 50 euro komt dat dus neer op 90 euro. Ook nog een leuk feit is dat ik mijn portemonnee wel vergoedt kreeg, maar de inhoud niet!

Wat mij betreft dus een ongelooflijke wanprestatie van Univé...

Gerust op wintersport. Univé vergoedt de schade wel. Totaalscore: 7.6
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 8  
Dekking: 8  
Klantenservice: 8  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 7.6
Door Bart op donderdag 10 november 2011 over Univé Reisverzekering

Vorig jaar op wintersport naar Oostenrijk geweest. Op de 3e dag kwam ik slecht ten val waar ik een gebroken arm en gescheurde skikleding aan overhield. Univé heeft de ziekenhuiskosten en skikleding helemaal vergoed zonder daar moeilijk over te doen. Ze zijn niet druk geweest om er onder uit te komen. Een prima klantenservice en dekking als je kiest voor de Univé wintersportverzekering. Eigen risico betaal je ook niet eens. Zeker een aanrader voor wintersport liefhebbers.

Nieuwe caravans standaard 5 jaar volledig verzekerd! Totaalscore: 7.8
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 10  
Dekking: 8  
Klantenservice: 7  
Voorwaarden: 7  
Totaalscore: 7.8
Door J. Scheepers op woensdag 9 november 2011 over FBTO Caravanverzekering

FBTO is een van onze favoriete verzekeraars, omdat ze veel vrijheid biedt in het samenstellen van verzekeringen, hoewel, in dit geval ontvangen we een 5-jarig voordeel, omdat onze caravan nieuw is en dus standaard volledig gedekt is.

Een paar maanden geleden hebben we een nieuwe caravan gekocht en gelijk doorgegeven aan FBTO dat de caravanverzekering moest worden aangepast, om bij de nieuwe caravan te passen. Dit hebben we samen snel op kunnen lossen.

De premie van de nieuwe caravanverzekering komt uit rond de 16 euro. Wel iets duurder dan wat we voor de vorige caravan betaalden, maar dat komt door de hogere nieuwwaarde.

Nieuwe caravans zijn bij FBTO 5 jaar lang volledig verzekerd. Altijd mooi meegenomen en het maakt FBTO ook een grotere aanrader om een nieuwe caravan te verzekeren!

Nette dekkingsvoorwaarden voor de maandpremie Totaalscore: 7.2
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 6  
Dekking: 8  
Klantenservice: 7  
Voorwaarden: 8  
Totaalscore: 7.2
Door Bert op woensdag 9 november 2011 over Europeesche Motorverzekering (all risk)

De Europeesche all risk motorverzekering dekt zo'n beetje alles behalve helmschade en motorkledingschade.
Dat vind ik heel netjes als ik naar de maandpremie van nog geen 6 euro kijk.
Het minste punt aan deze all risk motorverzekering is het eigen risico van 150 euro. Al vind ik dat de combinatie van het eigen risico, de maandpremie en de dekkingsvoorwaarden de motorverzekering van de Europeesche aantrekkelijk genoeg maakt.
Met de klantenservice heb ik verder (nog) weinig ervaring. Tot nu toe heb ik er tenminste geen slechte indruk over. Het afsluiten van de verzekering verliep allemaal netjes, schade heb ik nog niet hoeven claimen.

Bij DAS moet je er zelf achteraan Totaalscore: 5.0
Maandpremie: 7  
Eigen risico: 4  
Dekking: 6  
Klantenservice: 2  
Voorwaarden: 6  
Totaalscore: 5.0
Door Anoniem op dinsdag 8 november 2011 over DAS Rechtsbijstandverzekering

De rechtsbijstandverzekering van DAS kan niet bepaald aangeraden worden. Zodra je de rechtsbijstand wilt inschakelen krijg je te maken met een slechte service van DAS die enkel omschreven kan worden als halfgebakken, sloom en slordig. Het advies kan vele malen completer en duidelijker. DAS is heel erg sloom in reageren - terugbellen of mailen, ho maar. Je moet er altijd zelf achteraan zitten om op de hoogte te blijven. Dossiers kloppen vaak niet of raken ze kwijt.

Ik ben weg bij DAS, het is hoog tijd dat ik een rechtsbijstandverzekeraar vind die het betalen wel waard is.

Ons pand Verzekeraar.nl
Vergelijk, kies en bespaar
Contact
Over Verzekeraar.nl:
Zij gingen u voor

Aantal vergelijkingen
door bezoekers in de
afgelopen 7 dagen:

16462
Vergelijk op Verzekeraar.nl o.a.: Monuta ANWB Ohra Inshared Centraal Beheer Achmea Unive Hema